נקודה למחשבה: כך תבחרו את דירתכם ומקום מגוריכם

רכישת דירה היא צעד חשוב, רכישה לטווח הארוך וגם כזו שלא מבצעים בכל יום, לכן חשוב מאוד לחשוב לעומק ולשים דגשים על דברים מסוימים. הנה כמה טיפים לרוכשים חדשים

החלטתם לרכוש דירה, ברכות! לפני שאתם רוכשים את הדירה, עליכם לחשוב על כמה דברים. רכישת הדירה היא צעד גדול בתקווה לטווח הארוך אשר תשפיע על הנוחות ואיכות החיים שלכם. הנה כמה דברים שכדאי לכם לעשות: 

 

בחנו את סביבת המגורים 

סיירו באזור המגורים המבוקש. בחנו היטב את המקום, אל תתביישו לשוחחו עם השכנים, שאלו האם הם מרוצים. נסו לברר אם יש דברים חריגים ב"נוף" הסביבתי, אם יש מפגעים סביבתיים או מטרדים העלולים לגרום לרעש, מזבלה, מבני תעשייה וכדומה. חשבו על הצרכים שלכם, ומה חשוב לכם שיהיה בסביבת המגורים כמו לדוגמא: חנייה, בתי ספר, סופרים/צרכניות, תחבורה ציבורית, קרבה לצירי תנועה מרכזיים, בתי כנסת, פארקים, קופות חולים וכדומה. 

בדקו האם יש בנייה מתוכננת באזור

לראשונה, מנהל התכנון מנגיש לתושבים מידע אודות תכניות בנייה אשר צפויות להתרחש בסביבת מגוריהם. זו בכדי לאפשר לתושבים לדעת על קבלות החלטות בנייה, ולהשפיע עליהן במידה ומתעורר בהם חשש כי הן עלולות לפגוע בהם. חשוב לבדוק איזו בנייה מתוכננת באזור. במידע תוכלו לצפות באתר הממשלתי לאחר ביצוע רישום. 

תמונה: פוטוליה


בחירת הדירה


תחילה בדקו את מיקום הדירה. בדקו כמה דירות בבניין ואל תסתפקו בבחינת דירה אחת, בדקו כמה אופציות ופתחו את האפשרויות. בדקו מהם כיווני האוויר, מה גודל הדירה, מה גודל המרפסת, וודאו כי אין מפגעים אקולוגיים או סביבתיים בקרבת הבניין. שימו לב לכבישים סואנים, מבני תעשייה, מתקני חשמל ועוד. במידה ואתם רוכשים דירת גן או גג, שימו לב כי אין בשטחיה מתקנים השייכים לדיירים אחרים, דוודים, צנרות או מנהולים (מנהול הוא  פתח עליון של תא שירות המאפשר גישה למערכות תשתית ציבורית, תת קרקעית כמו ביוב, חשמל, גז וכדומה).


בהצלחה!